Friday, March 16, 2012

usah menangis sayang

salam sayang semua,
ini Quick reveiw aku yang pertama kali . . aku terpanggil malam-malam ini untuk update blog aku mengenai novel ini . .

novel ini mengisahkan dua sahabat karib . . kawan dari sekolah lagi . . persahabatan mereka kekal sehinggalah mereka melanjutkan pelajaran ke universiti . . seorang berketurunan syed&syarifah . . dan seorang lagi adalah dari keluarga miskin . . memang adat,, keluarga berada,, kurang menyenangi keluarga miskin . .

nak dijadikan cerita,, kawan yang berketurunan syed&syarifah tadi telah bernikah manakala kawan yang miskin pula bercinta dengan abg sahabatnya . . akan tetapi,, pergolakan rumah tangga belaku menyebabkan c kawan yang berketurunan syed&syarifah ini terpaksa menyuruh suaminya mengahwini kawannya yang miskin tadi . . walhal dalam masa itu,, dia tahu yang sahabatnya itu amat menyintai abg kandungnya . .

bnyak konflik telah berlaku . . dan penulis cerita novel ini bijak mengolah cerita . .   "JODOH BUKAN DI TANGAN TUHAN" . .   walau sedalam mana pun kasih, sayang, dan cinta kita terhadap seseorang,, jika ia bukan untuk kita,, ia tetap bukan untuk kita . .

begitu juga dengan rialiti hidup didunia ini . . hanya doa sebagai senjata . . dan,, x salah untuk kita mencintai seseorang selepas ia sah untuk kita . . malah,, percintaan itu lebih indah dan bermakna . .

WALLAHUA'LAM

thankz sudi baca dan doakan aku . .
 heart,
 

suka suki kehidupan aku . . like kalau suka ya . .

No comments:

Post a Comment

mau sembang dengan faratina ??
sembang sini ok . .
syg semua !!

background