Wednesday, December 12, 2012

pahit getir kehidupan

salam!

Baru-baru ini, ak jumpa dengan my LOVE ida wannabeee . . .  memandangkan ida da kerja kat KL, so, senang la nak jumpa . . untuk permulaan, kami amik die and jalan ke KLCC . . . saje2,, x tau nak pusing mana, g masok Petrosains . . tapi,, frankly speaking,, mainan dalam petrosains x di maintainkan . . banyak permainan da rosak . . so,, kepada pihak berwajib,, aku sarankan,, tolong la . . lakukan sedikit pembaharuan ,, dan pembaikpulih untuk bahan-bahan kajian dalam petrosains . . sebab,, sian,, budak2 nak blajar sains,, cam x dapat sgt sebab ada benda2 yang da x dapat berfungsi dengan baik . . and one more thing, dl,, time aku kecik-kecik,, ak merasa naik helicopter untuk ke plantar minyak . . ha! siapa naik?? angkat tangan~! tyme 2 sure korang rasa lepas je turun dari heli 2,, korang seolah2 berada atas pelantar minyak betul-betul kan,, SYOOKKK kan?? tapi,, kali ni, die da buat perubahan . . die buat naik roller coaster lak . . alamak . . x mengena la . . cam ada kat alam lain je . . :'( x rasa macam nak ke palntar minyak . . so,, sad . . but,, nevermind, bebel bnyak-banyak pon, bukan orang petrosains baca . . kah kah kah! 

then,, kami amik train balik ke shah alam . . kami hangkut c ida dida ni balik shah alam . . saje je ajak dtg umah . . die pon x pernah datang shah alam . . owh,, lupa nak bagi tau . . kami naik public transport jeeewww!! ahahaha x main la kereta-kereta ni . . nak elak pencemaran udara . . *dan dan la kau parapatinah* . . 

tiba-tiba . . 

jeng jeng jeng~~~ 

*suspend x?*

x??

ok x pe!

ada announcement dalam train berbunyi:
"pelangan yang kami hormati,, kami ada masalah . . train ini tidak dapat meneruskan perjalanan ke pelabuhan kelang kerana stesen subang jaya dan stesen batu tiga ada masalah banjir . . semua penumpang di minta turun di stesen ini . . bagi penumpang-penumpang yang ingin patah balik ke kl sentral . . anda boleh terus berada di dalam train ini, kerana, train ini akan patah balik ke kl sentral . . "
(lebih kurang macam ni la bunyik announcement die)

kami turun . . otak ligat berputar . . nak poi manooo eh jang oiii! . . .  jam kat tangan da pukol 8 lebih malam . . mak ai,, atin bagi cadangan . . patah balik ke kl sentral,, then amik bas . . macam x cantik je idea . . x pe2 . . fikir fara fikir . . *aceceh da macam jimmy neutron da aku ni* pap!aku dapat idea! yes . . jom call fahmi!! kebetulan kami di area shah alam jugak kan,, so,, fahmi mungkin boleh tolong . . then aku text die . .

Farah : salam, mi, kau niaga x malam ni? jual burger? bz x woi woi woi? 
(aku kalau msj ngn mi ni x pernah yang nak bersopan!)
Fahmi : waalaikumsalam . . niaga2 . . ni tengah kat kedai la ni . . tapi x bz mana pon . . awat?
(Alhamdulillah,, mi x bz . . masok jarum!! masok oii masok!)

Fara : Mi, aku kat KTM Setia jaya ni . . aku terkandas kat stesen sini . . 
then Fahmi call woiiii . . hahaha

ak pon cite la sal ktm banjir2 semua . . cite dari mula sampai habis . . sampai keluar2 air mata . . *ok 2 nampak sangat menipunyee!*

then mi kata, tunggu 30 min, die datang amik aku . . aku da happy gileee! . . . baru je nak naik tangga keluar dari platform,, tibe2 . . ada train lain datang,, and apa abang ktmb 2 soh kami masok dalam train 2 kalau nak teruskan perjalanan ke pelabuhan kelang . . apo laei . . kami pon masok la . . gruponyoo . . kat stesen yang banjir 2, die bukak satu track je . . so,, seketul keretapi je yang boleh lalu . . so,, alhamdulillah . . terus call Fahmi,, x yah datang da . . susahkan die je . . actually, aku kalau boleh, x nak susahkan orang . .  perjalanan kami berjalan molek-molek cam biasa . . . engat da penat sampai c2 je . . tapi tidak hokey . . sampai je shah alam, siap g karok dl b4 balik . . maklum la . . ida dida kan nak balik ke esok kan harinya . . so,, kena la all out ari ni . . kah kah kah!

itu sahaja nukilan merepek aku . . doakan aku,, atin,, ida,, ipa,, adila,, and semua kawan2 aku,, kawan sampai mati . . x de yang FAKE2 . . and jap . . aku benci orang yang FAKE!!!!!!!!! sebab ia le buatkan tali persaudaraan kita,, PUTUS . . ok ,, ter'emo' lak . . hahaha . .

akhir kata . . terimalah . . pic kami yang comel ni . .



thankz sudi baca dan doakan aku . .
 heart,
 
suka suki kehidupan aku . . like kalau suka ya . .

No comments:

Post a Comment

mau sembang dengan faratina ??
sembang sini ok . .
syg semua !!

background