Friday, February 4, 2011

perjalanan seharian kami sekeluarga..:)

 dear reader..:)
hari ni..fara sekeluarga merancang untuk pergi berjalan-jalan ke pantai morib..so,, kami sekeluarga keluar selepas ayah fara sembahyang jumaat..*walauapa pun..sembahyang itu penting..engat 2 kawan-kawan..chewah!!! :p*...

kemudian..ayah balik je sembahyang jumaat 2..kami teros masok ke perot kereta..*haha..ayat skema!!*
..then terus gerak g morib..hureyy!!!...tyme dalam kereta..ayah ade la cerite sikit2 mengenai pantai morib n..and rupenye..pantai ni la tempat arwah atok dan nenek fara dl..:)sweet kan..:)

n lagi 1..pantai morib skg da x sesuai untuk bermandi mande..kirenye da kotor!!betulkah..we will see jap lagi ok..

b4 smpai ke pantai 2..kami singgah ke kilang kerepek..mmg bnyak sangat kerepek die..owner die ciap da ad umah banglow n kete mewah lagi..

mama cakap kat fara: cube tengok 2..org business..mewah je kan...

fara pon terangguk2 sambil terpancar sinar mate lambang $..hahaha

then kami beli 2,3 peket kerepek..n teruskan perjalanan kami..:)
again..*fara xcited balik..;p*

 gudang kerepek yang da d bungkus..nmpak kemas kan...
(bangge ngn business orang melayu macam ni..)

 fara n fara's father...with ubi yang belum d buat ape2..hahaha

 hampir setengah jam jugak la dari kilang kerepek 2 nak ke pantai morib..penat..tertido jugak fara kat dalam kereta..:p...

sampai2 uh..fara tengok ramai sgt org...maklumla..public holiday..:)..xcited fara da smpai kemuncak da..hahaha....sampai2 uh sempat pose dl..papa jadi tukang amik gmbar..

sume ade..kecuali papa..

tempat dalam gmbar ni hanye untuk orang memancing sahaja..so..untuk ke kawasan org mandi..kena jalan sedikit ke depan lagi..:)

 all my siblings..:)

 my papa..

tara!!da smpai kat tempat orang mandi mande..:)...dalam gambar nmpak bersih kan??..tp sebenarnya air die da jadi terlalu keroh dan x berape sesuai untuk mandi..nak tau sbb ap??sbb fara nampak ni....

 bangkai!!!


fara:)

p/s: korang pikir2kan la...suatu tempat yang dlnye jadi tempat kebanggaan..kini...sume mandi air kotor..so..if...kite x jage pantai2 kite yang lain..spt PD, teluk batik and so on...ape yang akan jadi tarikan pelancungan d negara kite???pk2 kan eh kawan2..:)

suka suki kehidupan aku . . like kalau suka ya . .

2 comments:

mau sembang dengan faratina ??
sembang sini ok . .
syg semua !!

background