Wednesday, November 17, 2010

rumah masok pencuri...

gerun kan bile rumah masok pencuri..mm..ni ak nak story sikit...

ad seorang gadis tergerak hati mau pulang ke rumah sewanye berdekatan dengan kampus yang terletak d melaka..ada rasa tidak sedap hati..ada juga niat d hati ingin mengambil barang yang tertinggal ketika pulang cuti semesta baru2 ini..lantas 1 keluarganya diajak ke rumah itu..kebetulan..adik c gadis comel ini belum melihat rumah sewanya walaupon dia sudah menetap d situ hampir setengah tahun..

kaki melangkah laju membuka pintu rumah..menampakkan semua isi rumah yang kemas teratur..walaupun itu hanya rumah sewanya..tetapi..brang didalamnya cukup lengkap kerana pakcik, tuan engpunya rumah itu amat bermurah hati..memberikan rumah yang full finsh kepada c gadis itu yang tinggal bersama 8 org rakan yang lain..dan upah sewa rumah itu pun cukup bersesuaian dengan mereka yang bergelar student..murah hati sungguh pakcik itu..

dalam memperkenalkan setiap sudut ruangan rumah kepada adiknya..kaki terus melngkah ke dapur untuk menunjukan runag masak bersama rakan2 serumah..tiba2...mata c gadis terlihat akan adanya kesan tapak kasut yang tidak dikenalinya..agakannya mungkin pakcik, si tuan rumah itu datang ingin membaiki sesuatu d rumah tersebut ketika mereka tiada d rumah itu..kebetulan.. tingkap d dapor yang berdekatan dengan pintu masok tidak bertutup..akan tetapi..terdetik pula d hati ibu c gadis itu akan sesuatu yang tidak elok telah berlaku kepada  rumah tersebut..tetapi..mulotnya tetap terkunci untuk berkata2..c bapa gadis juga turut merasakan sesuatu yang tidak enak..

kaki c gadis terus melangkah ke ruangan atas untuk menunjukan ruangan bilik tidur dan bersantai bersama rakan2 serumah yang lain..setelah puas hatinya menunjukan semua ruangan itu..mereka pon berlalu turun..akan tetapi..tiba2 c gadis patah balik ke lokernya dan mendapati lokernya d kopak!!otaknya ligat memikirkan kali terakhir sebelum pulang ke rumah..die telah menguncikan lokernya..matanya melihat loker yang lain..semuanya telah d kopak juga..kemudian..die terus mendapatkan bapanya yang berada d bilik lain..dan memaklomkan mengenai hal tersebut..

dan ayahnya berkata:
"awk kunci x pntu belakang 2 selalu??"
"tidak berkunci!!!" jawap c gadis itu..dengan alasan..pintu itu memg selalu tidak dkunci walaupun ketika mereka berada d rumah..

dan apabila d maklumkan kepada ibu c gadis itu..memg sah la..ap yang d sangkalkan oleh kedua ibu bapa itu tepat sekali..rumah anaknya telah dimasuki org..kemudian ayahnya memeriksa segenap rumah itu untuk memeriksa samaada pencuri itu ada menyorok d mana2..tapi tiada..c ibu pula menelafon tuan rumah memaklomkan mengenai kejadian itu..dan sebagai tuan rumah..dia ada tanggungjawab untuk melihat sendiri keadaan itu dan akan datang pada keesokan harinya..

ada perasaan pelik c gadis..mengenai barang d rumahnya yang tersusun rapi..ibunya berpendapat..pencuri itu hanya mahu survey sahaja mengenai keadaan rumah tersebut..

perjalann pulang c gadis disi dengan deringan telephn sahaja..kerana die telah menghantar pesann ringkas kepada sume rakan serumahnya..akan tetapi respon sebaliknya yang dberikan oleh rakan2 nya..

rakan 1: wei...dalam kotak ak 2 ad x barang wanita ak??
rakan 2: wei..t klo die dtg bawak lori bnyak2..n angkot barang mah 2..mati la kite kene gnti..
rakan 3: wei..nanti bising la bini pakcik uh..
rakan 4: wei..b**i tol la pencuri uh..asl die nak msok umah kite..
rakan 5: wei..basikal ak ad x??


rakan2 yang lain turut memberi respon yg kelaka..bak kate ibu c gadis itu..ini pertanyaan org belum matang..hahaha

sigadis yang ak maksudkan itu adalah kakak ku..nur afiqah bt aznam!!!
suka suki kehidupan aku . . like kalau suka ya . .

2 comments:

  1. erm.. area tu kawasan hitam.. so kena selalu waspada.

    http://sembangketapang.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. huhu..kene cakap kat afiey ni..:)

    ReplyDelete

mau sembang dengan faratina ??
sembang sini ok . .
syg semua !!

background